暮らしの中の小さな幸せ

子育てママの日常生活。日々の暮らしの中で見つけた小さな幸せを紹介します。

ハンドメイド記録♡娘との「おそろ柄アイテム」を作ってみました

おかげさまで先月無事に第二子を出産しました。みなさん応援ありがとうございました。

I am happy to announce the arrival of our little girl on 20th July.

 

今年の2月から始めたハンドメイド。いつか娘たちとおそろコーデするのが今の野望です。

I started sewing last February and my goal right now is making matching outfits with my daughters.

 

もちろんハンドメイド初心者の私に自分の服やベビー服を作るのは至難の業

Of course it is quite hard for me to make my own clothes at this point since I am a beginner of sewing.

 

今のスキルでできるのは何かな〜と考えた時に思いついたのがおそろ柄のアイテムを取り入れることです。

What can I do now? Then I decided to make different items using a same fabric.

 

 

今回は娘に作った「スタイ」と「ブラウス」に合わせて自分用の「ヘアターバン」に挑戦しました。

I made my “head bands” using the same fabric with my daughter’s “bib” and “blouse” this time.

 

 

基本的におでこを出した髪型の私にとって、「ヘアターバン」は長年の定番アイテムです。

“head band” is one of the regular items for me for a long time because I keep my bangs long.

 

型紙はnunocoto fabricさんを参考にさせてもらいました。

I made the head bands while referencing to the pattern from “nunocoto fabric”.

 

book.nunocoto-fabric.com

 

いつか娘とお揃いのワンピースを着られるように、これからもハンドメイド続けていきたいです。

I will keep practicing sewing to wear matching dresses with my daughters in the future.

 

いつもの幸せに心から感謝。ありがとう。

I appreciate a common day like today. Thanks.