暮らしの中の小さな幸せ

子育てママの日常生活。日々の暮らしの中で見つけた小さな幸せを紹介します。

ハンドメイド記録♡ハーブが香る玄米「アイピロー」を作りました

オーストラリア滞在中に出会った素敵な日本人女性。ブログを見た彼女から「アイピローは作らないの?」と提案がありました。

I met a wonderful Japanese woman when I was in Australia. She saw my blog and suggested that I make an “eye pillow”.

 

彼女と過ごしたのはオーストラリア最東端の町「バイロンベイ」にあるヨガセンターです。40日間のコースの中で日本人は私と彼女の2人。授業もクラスメイトとの会話も英語だったので,彼女の存在にとても助けられました。

We took the 40 days yoga teacher training at Byron Yoga Centre located in Byron Bay, the easternmost point of Australia. During the course, only she and I were Japanese. She has no idea how much she helped me in an English speaking environment.

 

そのヨガセンターで使っていたアイピロー心地よい重さと肌触りのよさが,ヨガの最後のポーズ「シャバ―サナ(屍のポーズ)」を深めてくれました。

The "eye pillow" we used at the centre was amazing. The weight and texture were just right and it helped us to deepen Shavasana, the last yoga pose of the physical practice.

 

そんな素敵なアイピローを彼女にプレゼントしたいと思い,記憶を頼りに私なりのアイピローを作ることにしました。

I want to give her such an amazing eye pillow. I have decided to make my original eye pillow by my memory.

 

 

使うのはの亜麻仁の代わりに玄米。サテンの代わりに綿100%の生地2重にし,外袋を洗えるようにしました。玄米も綿も電子レンジで温められるので「ホットアイピローとして目を癒すこともできます。

I put brown rice in the eye pillow rather than flax seeds. Instead of satin fabric, I used 100% cotton and made an inner bag and outer bag so that we can wash outer bag and keep eye pillow clean. Both brown rice and cotton can be warmed up in a microwave, so we can heal our eye fatigue with “hot eye pillows”.

 

 

玄米には独特の香りがあるので,臭い消すために乾煎りして岩塩と合わせました。香りづけにはお庭で育てているローズマリードライフラワー爽やかな香りを楽しめるだけでなく虫よけ効果も期待できます。

I dried roast the brown rice in a frying pan and mixed rocked salts together to get the smell out since brown rice has an distinct scent. I used dried rosemary from our garden to add fresh scent and protect against insects.

 

 

彼女が贈り物を喜んでくれますように。そして,いつかまた一緒にヨガができますように。

I hope she likes it and I am looking forward to doing yoga with her again.

 

いつもの幸せに心から感謝。ありがとう。

I appreciate a common day like today. Thanks.

 

参考:バイロンヨガセンター

Yoga Retreat Byron Bay | Byron Bay Yoga | Byron Yoga Centre NSW Australia